Bloggen

Tips för hur du kan förbättra din fitness i sommar

Publicerad den 20-06-13


 

Oavsett om du är en konditions-entusiast, yogamänniska eller nybörjare när det gäller träning, här är några idéer för att börja dina träningspass och förbättra din hälsa.
Gå ut
När temperaturen höjs och dagarna blir längre, mixa dina aktiviteter och njut av naturen. Promenader, löpning, cykling, rullskridskor - det finns ingen brist på utomhusaktiviteter.
Träna för ett lopp
Oavsett om du precis börjat springa eller planerar att träna inför ett lopp - från 5 kilometer till ett maraton, detta är den perfekta tiden att börja. När du än bestämmer dig för att träna är ett gott tecken, men det finns så många förmåner av våren som gör att det blir extra roligt och lättare att hålla sig disciplinerad. Innan du tar på dig dina gymnastikskor och ska ut, se till att du har rätt utrustning.
Gör HIIT
HIIT, som är kort för högintensiv intervallträning, är en teknik där du ger all-out, 100% ansträngning genom snabba, intensiva pass av träning, följt av korta återhämtningsperioder. HIIT ökar hjärtfrekvensen och förbränner mer fett på kortare tid.
Testa återställande yoga
Om du någonsin sökt på yoga på Instagram så har du sannolikt hittat personer med några av de mest ovanliga och utmanande poser som de flesta människor förmodligen aldrig skulle kunna göra.
Överväg att testa en återställande yogaklass för att lugna ditt sinne och kropp genom passiv stretching. I vissa återställande klasser kanske du inte röra dig så mycket - det handlar mer om att fokusera på några ställningar under en timme och att göra rörelser genom mindfulness.

Pilates när som helst
Om du har tight om tid mellan arbete och familj kan du prova att ladda ner Pilates appen för mindre än 20 USD per månad och träna när som helst och var som helst i ditt schema.
Med en omfattande lista över klasser för olika typer av kondition och intensitetsnivåer finns det något för alla. Programmet erbjuder allt från ”Mat Pilates” till utrustningsbaserade klasser som ” Reformers” och ”Chair”. 
CBD för smärtlindring 
Oavsett vad din fitnessnivå är så finns det ett förebyggande smärtstillande medel som inte bara blockerar obehag i kroppen efter ansträngande träning eller en lång dag på språng, utan också aktiverar kroppen och ser till att ta bort smärtan långt innan du tränar. CBD i ren form kan köpas från svenska företag som https://www.cibdol.se och riktar sig mot smärta och inflammation. Den är icke oljig men fuktgivande och den är också perfekt för att behandla blåsor, mindre sår eller skrapsår, samtidigt som du skyddar dig mot infektioner.
Skär ner på sockret
Chansen är stor att du har hört talas om de negativa effekterna som socker har på kroppen. Det leder inte bara till överdriven sockerkonsumtion och viktökning utan också risk för hjärtsjukdomar och studier visar att det kan också leda till många andra hälsoproblem på lång sikt. Företag som Bougie Bakes erbjuder ekologiska, glutenfria, mejerifria, sockerfria och icke-GMO-kakor, brownies och scones som är tillverkade i små satser.  Med hjälp av högkvalitativa ingredienser är de här snacksen tänkta att vara tillräckligt små för att tillfredsställa en söt tand utan att vara för sött. Detaljer: bougiebakes.com